Seriózne začíname

Teda už naozaj začína jar, a začínam aj ja - aplikovanie fungujúceho, pokus o zmenu nepodareného na "lepšie", skrátka hor sa von niečo tvoriť.
hlavné chodníky v záhrade
Rozhodol som sa použiť trstinu z koreňovej čističky na mulčovanie chodníkov, testoval som to vlani a vydržala doteraz.
medzi prvými, ak nie úplne prvý kvitne drieň
Na krátke, prepojovacie a polovičné (na princípe hriadok typu kľúčová dierka) chodníky som zamulčoval drvenými konármi z ovocných stromov.
Oboje má výhody aj nevýhody: trstinu čiastočne premiestňuje vietor, drvené konáre asi drozdy. Po oboch sa dá dobre chodiť aj po daždi, ale na trstine treba viac dvíhať nohy.


Po povrchovom rozrobení pôdy, samozrejme k rýľovaniu nedošlo, potom vysadení/siatí + nastalo suché obdobie, je nutné zalievanie aby zišiel petržlen, ale aj mrkve, hrachu, reďkovke a šalátu to prospeje, no tak potom to vyzerá takto:
dlho som hľadal efektívny spôsob zalievania premiestňujúcich sa záhonov a našiel som
vpravo pri skleníku vidno pekinskú kapustu ktorá prežila zimu a teraz vylepšuje zeleninové taniere

s jednoduchým časovačom je pravidelne, každé ráno (podľa nastavenia) poliate a ja už len skontrolujem že to funguje (ešte do skleníka musím niečo vymyslieť)
Za ukážku ešte možno stojí výsledok prípravy ktorá prebieha vo vnútri a začala skôr ako jar.
vlastnými plantami papriky, paradajok, zeleru, ale aj iných, z dobrých semien sa vyhýbam sklamaniam
(to veľké sú citrusy, tie nie sú teraz predmetom debaty)
Potom tu je každoročná "várka" budúcich nových prírastkov z dlhodobejšieho hľadiska ako zelenina, teda stromy:
čo neumiestnim u seba, to rozdám aby sa zväčšovalo množstvo zelene

a keď sa minú jabloňové podpníky..

alebo keď mi už netreba ďalší strom hrušky..
Naproti čakaniu na prvú zeleninu ako reďkovky, šalát, paradajky alebo papriku, prípadne na ovocie, je tu už od skorej jari k dispozícii vynikajúca púpava. Táto úžasná rastlina dokáže vytiahnuť vodu v suchom období z veľkých hĺbok, zakryť holú málo úrodnú pôdu a pretvoriť ju v lepšiu pre ďalšie rastlinstvo, ale vie aj vynikajúco doplniť a ochutiť napríklad miešaný šalát z pekinskou alebo čínskou kapustou.


Nabudúce možno bude recept.

Komentáre

Obľúbené

taj či (čuan), tai chi (chuan), taj ji (juan/quan)

Ja (aj Ty) a naše buriny

Bylinky/byliny stručne, užitočne.. priebežne aktualizované..